Evropski stručnjaci za avijaciju su podeljeni u vezi sa potencijalom Single European Sky (SES) da smanji emisije avio-saobraćaja za 10%.
Dok neki veruju da će mere upravljanja vazdušnim saobraćajem (ATM) u okviru SES-a ispuniti obećani rezultat, drugi tvrde da je to samo deo rešenja.
Andreas Bošen, izvršni direktor SESAR 3, javno-privatnog partnerstva koje ima za cilj unapređenje istraživanja u oblasti avijacije, izrazio je poverenje u sposobnost SES-a da postigne ciljano smanjenje emisija.
Međutim, istakao je važnost celovitog pristupa, uključujući usvajanje održivih goriva za avijaciju (SAFs).
Luc Lavejn, viši savetnik u Airports Council International Europe, odjeknuo je ovaj stav, ističući potrebu za više mera kako bi se avijacija dekarbonizovala.
U međuvremenu, Luc Tigat iz Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja zatražio je nadzorne mehanizme kako bi se osiguralo da se dostigne ciljano smanjenje od 10%.
Johan Fridrih Kolsman iz Saveznog ministarstva transporta Nemačke naglasio je geopolitičke izazove koji utiču na sankcije u vazdušnom prostoru, sugerirajući da bi rešavanje ovih pitanja moglo značajno doprineti klimatskim naporima.
Karlos Lopes de la Osa iz Transport & Environment upozorio je da ne treba posmatrati unapređenja u ATM-u kao univerzalno rešenje, već zagovarati fokus na SAF-ove i politike smanjenja potražnje.
I pored različitih stavova, stručnjaci se slažu o važnosti poboljšanja efikasnosti ATM-a kako bi se rešili ne-CO2 emisije poput kondezacionih tragova, koji značajno doprinose klimatskom uticaju avijacije.
Dok se diskusije nastavljaju, avio-industrija se suočava sa pritiskom da usvoji sveobuhvatne strategije za smanjenje emisija.