Podsetimo se da je nedavno u Parizu potpuno zabranjeno iznajmljivanje električnih trotineta, a odluka je doneta na osnovu rezultata referenduma.
Građani su se izjasnili, a čak 89 odsto od 103.084 glasača podržalo je ukidanje samouslužnih trotineta.
Sada je fokus na terenskim vozilima i SUV-ovima, koja su postala sveprisutna na pariskim ulicama tokom protekle decenije.
Predloženo povećanje cena parking mesta za teže i veće automobile ima za cilj oslobađanje prostora za efikasnije i ekonomičnije transportne opcije.
Sportska terenska vozila i 4×4 vozila, često teža i veća od standardnih automobila, postala su deo svakodnevnog pejzaža Pariza, što izaziva zabrinutost među građanima i lokalnim vlastima.
Očigledan je trend rasta popularnosti ovih vozila, ali se istovremeno beleže i negativni efekti.
Povećana veličina i težina terenskih vozila dovode do veće opasnosti po pešake, a nesreće u kojima su učestvovala ova vozila često su smrtonosnija.
Pored toga, fenomen terenskih vozila doprinosi povećanju zagađenja, stvarajući potrebu da se ozbiljno razmotri uticaj ovih vozila na urbanu sredinu.
Građani Pariza imaju priliku da putem referenduma utiču na povećanje cena parking mesta za terenska vozila, čime bi se podstaklo smanjenje njihove prisutnosti na gradskim ulicama.
Ova inicijativa ima potencijal da oblikuje budućnost transporta u Parizu, sa fokusom na smanjenju zagađenja, povećanju bezbednosti pešaka i promovisanju efikasnijih transportnih opcija.