Radi se o novom Euro 7 standardu koji, kako je izjavio komesar za unutrašnje tržište Tijeri Breton, treba da obezbedi ekološki čistija vozila na evropskim putevima i bolji kvalitet vazduha.
Predlog se bavi emisijama iz izduvnih cevi, ali i iz kočnica i guma.
Breton je naglasio da će u 2035. godini svi automobili i kombiji koji se prodaju u EU imati nultu emisiju CO2. Međutim, 2050. se očekuje da će više od 20 odsto automobila i kombija, i više od polovine težih vozila na evropskim ulicama, nastaviti da emituju zagađivače iz izduvnih cevi.
Električna vozila na baterije, takođe, i dalje izazivaju zagađenje od kočnica i mikroplastike iz guma. Euro 7 pravila će smanjiti ove emisije i održati, kako kaže komesar, vozila pristupačnima za potrošače.
Ograničenja će biti pooštrena za kamione i autobuse, dok će najniže postojeće granice za automobile i kombije sada važiti bez obzira na gorivo koje vozilo koristi. Nova pravila isto tako postavljaju granice emisije za ranije neregulisane zagađivače, kao što su emisije azot-oksida iz teških vozila.
Pravila Euro 7 standarda će biti prvi svetski standardi za emisiju izduvnih gasova koji će prevazići regulisanje emisija izduvnih cevi i postaviti dodatna ograničenja za emisije čestica iz kočnica i pravila o emisiji mikroplastike iz guma.