Oatly nagrađuje mlečne kompanije sa klimatskim etiketama besplatnom reklamom
Švedska kompanija Oatly, koja se bavi proizvodnjom zamena za mlečne proizvode od ovsenih zrna, pokreće inicijativu za “označavanje klime” na svim proizvodima hrane i pića u Velikoj Britaniji.
Cilj ove kampanje je pružiti veću transparentnost u vezi sa emisijama stakleničkih gasova koje proizvodi hrana, posebno mlečni proizvodi.
Oatly već od 2019. godine objavljuje podatke o klimatskom uticaju svojih proizvoda na ambalaži u Velikoj Britaniji.
Ova kompanija, koja proizvodi mleko, jogurt i zamrznute poslastice koristeći ovas umesto kravljeg mleka, sada poziva industriju mlečnih proizvoda da otvoreno prikaže svoj ugljenični otisak.
Prema statistikama britanske vlade, proizvodnja mleka doprinosi sa 2.8% ukupnih emisija stakleničkih gasova u Velikoj Britaniji.
Oatly je odlučila da podstakne ovu promenu tako što će besplatno ponuditi reklamni prostor kompanijama koje se bave proizvodnjom mlečnih proizvoda, ukoliko se obavežu da će objaviti sve informacije o klimatskom uticaju svojih proizvoda.
Ova inicijativa Oatly-a proizašla je iz istraživanja koje je kompanija sprovela, a koje je pokazalo široku podršku javnosti za označavanje karbonskog otiska na proizvodima hrane i pića, posebno među mlađom populacijom.
Gotovo dve trećine ispitanika podržava uvođenje označavanja karbonskog otiska na proizvodima hrane i pića, dok 55% smatra da bi kompanije trebalo obavezno da objavljuju te informacije.
Skoro 60% ljudi bi smanjilo, ili potpuno prestalo konzumiranje visoko-ugljeničnih proizvoda kada bi im bili dostavljeni tačni podaci o emisijama.
Mlađi ljudi, starosti od 18 do 34 godine, posebno su zainteresovani i spremni da promene svoje navike u vezi sa konzumacijom.
Oatly takođe poziva na obavezno označavanje klime, tvrdeći da promene u ishrani mogu doneti značajne ekološke koristi koje proizvođači sami ne mogu postići.
Ova inicijativa dolazi u trenutku kada britanska vlada uspostavlja prvo partnerstvo za transparentnost podataka o hrani sa industrijom i ekspertima, sa ciljem poboljšanja ekološke održivosti i zdravlja hrane i pića putem boljih podataka o hrani.
Jedan od predloženih koraka je “uspostavljanje obavezne metodologije za dobrovoljne eko-oznake na hrani.”