Nemci se odriču ekoloških proizvoda: Postoje dva razloga za to
Nemci sve manje kupuju ekološki prihvatljive ili društveno-odgovorne proizvode, pokazali su rezultati najnovije ankete nemačke agencije za istraživanje tržišta GfK.
Pre četiri godine je 31 odsto ispitanih reklo da ne može finansijski da priušti ekološki održive proizvode, a sada taj procenat iznosi 48 odsto, prenosi Viršaftsvohe, citirajući agenciju iz Nirnberga.
GfK smatra da je pad interesovanja za ove proizvode odraz ekonomske neizvesnosti i uporne inflacije.
– Trenutna situacija pokazuje da održiva potrošnja sve više postaje pitanje prihoda – objašnjava ekspert GfK, Petra Ziptic.
Ljudi sa mesečnim neto prihodom domaćinstva od 4.000 evra ili više – najviše su raspoloženi da kupuju ekološke ili društveno-odgovorne proizvode. Prema istraživanju, 73 odsto Nemaca veruje da sopstvenim ponašanjem mogu doprineti zaštiti klime i životne sredine, ali mnogi potrošači sve više sumnjaju u sopstvenu efikasnost.
Skoro polovina učesnika studije je uverena da životnoj sredini ne pomaže ako se oni ponašaju na ekološki odgovoran način, dok drugi potrošači ignorišu ovo pitanje, navela je Ziptic.