“Luksuzne” rolne i ekologija: Ovaj proizvod je sve manje održiv
Prema istraživanju, toalet papir – jedini proizvod koji se uvek koristi samo jednom – postaje sve manje održiv.
Analiza časopisa Ethical Consumer pokazala je da veliki brendovi koriste manje recikliranog papira nego 2011. godine, dok je samo pet od devet velikih supermarketa u Britaniji nudilo reciklirani toalet papir sopstvenog brenda.
Velika upotreba papira koji se dobija direktno od pulpe drveta ili pamuka, a ne reciklažom, doprinosi nepotrebnom krčenju šuma.
Velika Britanija, navodi Gardijan, koristi 1,3 miliona tona listića godišnje, prema Konfederaciji papirne industrije, a prosečni britanski potrošač navodno upotrebi 127 rolni svake godine.
Ali rastući trend za „luksuzne“ četvoroslojne i prošivene toaletne rolne podstiče upotrebu čiste pulpe u nastojanju da se stvori najmekši proizvod, tvrdi studija.
„Nema potrebe da sečete šume da biste napravili rolnu toalet papira, ali se upravo to dešava“, rekao je Aleks Krambi, istraživač za Ethical Consumer.
Ističe se i da je industrija usporila sa napretkom na ovom planu, jer je pažnja potrošača mahom usmerena na plastiku.
Studija izdvaja Kimberli-Clark, jednog od najvećih dobavljača toaletnih papira širom sveta. Udeo reciklirane drvne pulpe koju koristi kompanija je opao tokom godina. Godine 2011. reciklirano je nešto manje od 30% ukupno upotrebljenih vlakana, ali je do 2017. ovaj broj pao na 23,5%.
Njegov popularni brend Andreks nekada je nudio asortiman od recikliranog papira/bambusa, ali je to ukinuto 2015. Izveštaj Greenpeace-a iz 2017. upozorava da su veliki delovi švedske Velike severne šume, i biodiverzitet koji se u njoj nalazi, ugroženi zbog rastuće potražnje drvne industrije za neobrađenom pulpom.