Kako baterije električnih automobila mogu da se recikliraju u budućnosti?
Švedski istraživači su predstavili novu, efikasniju metodu recikliranja baterija za električne automobile koja omogućava oporavak vrednih metala prisutnih u ovim baterijama.
Ključna prednost ovog inovativnog procesa je da ne zahteva upotrebu skupih, ili štetnih hemikalija.
Tradiocionalna metoda recikliranja, poznata kao hidrometallurgia, podrazumeva rastvaranje svih metala u baterijskim ćelijama električnih automobila u neorganskoj kiselini.
Nakon toga, “nečisti” metali, poput aluminijuma i bakra, se uklanjaju, a vredni metali poput kobalta, nikla, mangana i litijuma se oporavljaju.
Međutim, ovaj proces može rezultirati gubicima litijuma.
Švedski istraživači sa Tehničkog univerziteta Chalmers razvili su revolucionarnu metodu koja omogućava oporavak 100 posto aluminijuma i čak 98 posto litijuma iz baterija električnih automobila.
Ključna inovacija je promena redosleda procesa, gde se litijum i aluminijum oporavljaju prvo, čime se minimiziraju gubici vrednih materijala kao što su nikal, kobalt i mangan.
Ovaj napredak postignut je upotrebom oksalne kiseline, koja je ekološki prihvatljivija i može se naći u prirodnim izvorima poput rabarbare i spanaća.
U laboratoriji za recikliranje baterija, baterijske ćelije se prvo pretvaraju u fini crni prah, koji se potom rastvara u oksalnoj kiselini.
Tokom ovog procesa, aluminijum i litijum se rastvaraju u kiselini, dok ostali metali ostaju kao čvrsti materijal.
Ovaj revolucionarni proces obećava značajne prednosti za industriju recikliranja baterija i smanjenje potrebe za eksploatacijom prirodnih resursa.
Budući da se metali razlikuju po svojim osobinama, razdvajanje ih ne predstavlja problem.
Ovaj projekat je deo šireg napora za razvoj recikliranja baterija za električne automobile i uključuje saradnju sa renomiranim kompanijama poput Volva i Northvolta.
Ovaj “obećavajući” novi pristup recikliranju baterija otvara vrata za ekološki održiviju budućnost elektromobilnosti.