Električni vozovi bi mogli da naprave revoluciju u Evropi, a ‘tri-brid’ je jedan od njih
Odabir javnog prevoza u odnosu na privatne automobile je veliki korak ka smanjenju štetnih emisija i pročišćenju kvaliteta vazduha.
Ali, čak i onda kada se 1.000 ljudi vozi vozom umesto da voze 1.000 automobila (što je bolje za životnu sredinu), dizel motor nikada nije dobar za planetu – bez obzira na to koje vozilo pokreće.
Nedavne investicije u infrastrukturu možda će navesti Evropljane na razmišljanje: „Zar naše železnice nisu elektrifikovane? Ne moramo više da koristimo dizel vozove.”
Ali u stvari, do sada je ažurirano samo oko 60 odsto evropskih linija.
„U Italiji, na primer, ova vrednost iznosi oko 70 odsto, u nekim oblastima kao što su Nemačka i Francuska – oko 50 odsto“, objašnjava izvršni direktor Hitachi Rail Italy, kompanije koja stoji iza voza ‘tri-brid’.
U Velikoj Britaniji, gde je broj elektrifikacije oko 38 odsto, mora da se uradi veliki posao. Samo u Italiji, to je jednako oko 4.000 km neelektrifikovane pruge. Nadogradnja svih železnica u Evropi mogla bi da potraje decenijama, a cena bi bila enormna.
Malo je verovatno da će neke male regionalne linije ikada videti takvu vrstu ulaganja. Da bi pomogao u smanjenju emisija, koristeći ograničenu evropsku infrastrukturu, Hitachi Rail je razvio svoj Masaccio tri-brid voz.
U pitanju je putnički voz koji je ovog jula uveden u saobraćaj u Italiji. To je vrsta voza koji mnogi ljudi svakodnevno koriste kada putuju od grada do grada, a može se napajati na tri načina:
- preko nadzemnih električnih vodova;
- preko dizel hibridnog motora ili
- preko baterije
Revolucionarna baterija se može puniti kada voz radi na struju sa nadzemnih vodova. Takođe, može da iskoristi energiju kočenja, prilikom zaustavljanja voza. Sva energija tokom kočenja se [obično] troši u kočionim otpornicima, pa se pretvara u toplotu, što je – otpad.
Sa ovim vozom, može se prebaciti u bateriju i kasnije ponovo koristiti za ubrzanje voza.