Električni vozovi bi mogli da naprave revoluciju u Evropi, a ‘tri-brid’ je jedan od njih

Odabir javnog prevoza u odnosu na privatne automobile je veliki korak ka smanjenju štetnih emisija i pročišćenju kvaliteta vazduha.

Ali, čak i onda kada se 1.000 ljudi vozi vozom umesto da voze 1.000 automobila (što je bolje za životnu sredinu), dizel motor nikada nije dobar za planetu – bez obzira na to koje vozilo pokreće.

Nedavne investicije u infrastrukturu možda će navesti Evropljane na razmišljanje: „Zar naše železnice nisu elektrifikovane? Ne moramo više da koristimo dizel vozove.”

Ali u stvari, do sada je ažurirano samo oko 60 odsto evropskih linija.

„U Italiji, na primer, ova vrednost iznosi oko 70 odsto, u nekim oblastima kao što su Nemačka i Francuska – oko 50 odsto“, objašnjava izvršni direktor Hitachi Rail Italy, kompanije koja stoji iza voza ‘tri-brid’.

U Velikoj Britaniji, gde je broj elektrifikacije oko 38 odsto, mora da se uradi veliki posao. Samo u Italiji, to je jednako oko 4.000 km neelektrifikovane pruge. Nadogradnja svih železnica u Evropi mogla bi da potraje decenijama, a cena bi bila enormna.

Malo je verovatno da će neke male regionalne linije ikada videti takvu vrstu ulaganja. Da bi pomogao u smanjenju emisija, koristeći ograničenu evropsku infrastrukturu, Hitachi Rail je razvio svoj Masaccio tri-brid voz.

U pitanju je putnički voz koji je ovog jula uveden u saobraćaj u Italiji. To je vrsta voza koji mnogi ljudi svakodnevno koriste kada putuju od grada do grada, a može se napajati na tri načina:

  • preko nadzemnih električnih vodova;
  • preko dizel hibridnog motora ili
  • preko baterije

Revolucionarna baterija se može puniti kada voz radi na struju sa nadzemnih vodova. Takođe, može da iskoristi energiju kočenja, prilikom zaustavljanja voza. Sva energija tokom kočenja se [obično] troši u kočionim otpornicima, pa se pretvara u toplotu, što je – otpad.

Sa ovim vozom, može se prebaciti u bateriju i kasnije ponovo koristiti za ubrzanje voza.

elektricni voz Evropa Hitachi Italija voz

Preporučeno

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Klimatske promene i zagađenje vazduha mogli bi da ugroze 30 miliona života godišnje

Nov. 21, 2024
Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Inovativne politike pokreću značajne promene: Održana konferencija „ReThink – Učimo od Švedske“

Nov. 21, 2024
Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Koliko se zaista isplate solarni paneli?

Nov. 21, 2024
VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

VRLO ZANIMLJIVO: Rusija je prvi put od 2022. godine postala glavni snabdevač EU gasom

Nov. 21, 2024
Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Ministarka Vujović: Izlazićemo u susret građanima u vezi sa ozelenjavanjem i pošumljavanjem

Nov. 20, 2024