Mnogi ljudi veruju da su električna vozila gora za životnu sredinu od tradicionalnih automobila na benzin. Danas zaranjamo duboko, analiziramo sve brojke i utvrđujemo koliko istine ima u toj izjavi.

Ideja da bi automobil na baterije, koji radi potpuno bez emisija, mogao imati negativniji uticaj na životnu sredinu od onog koji neprestano pumpa ugljen-dioksid i druge zagađivače u životnu sredinu je u najmanju ruku apsurdna.

Ali istina je, naravno, mnogo dublja od toga.

Iako taj EV možda radi čisto, struja koja ga pokreće mora da dođe odnekud. To je, kažu kritičari, koren problema.

Mnoga područja sveta i dalje dobijaju ogromnu većinu svoje električne energije iz izvora poput uglja ili prirodnog gasa, što rezultira značajnim emisijama CO2. Računajte, kažu ti kritičari, i videćete da EV-ovi nisu ništa bolji od automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

Istina? Novinar Cnet-a pokušao je da dođe do odgovora.

Recimo, zamislite da živite u Viskonsinu i vozite Teslin model 3. Vaš model će generisati oko 210 grama ugljen-dioksida po kilometru.

To uključuje sve emisije, ne samo od proizvodnje energije koja pokreće automobil, već i režijske troškove i gubitke koji su povezani sa transportom te snage preko mreže.

Takođe, dostupni podaci procenjuju da se 7.300 kilograma CO2 generiše za stvaranje Tesline baterije od 100 kilovat-sati. Pošto model 3 ima bateriju od otprilike 75 kVh, tu cifru možemo smanjiti na 5.500 kilograma CO2.

To znači da Tesla ima značajan hendikep, koji treba da prevaziđe, pre nego što uopšte izađe sa prodajnog mesta. Ali, na osnovu gornjih cifara po kilometrima, možemo izračunati koliko bi vremena bilo potrebno da se to nadoknadi. Odgovor? 76,303 kilometara, ili nešto više od tri godine prosečne vožnje za prosečnog Amerikanca. Nakon toga, Tesla Model 3 je nadoknadio svoj deficit i zauvek će biti čistiji od BMV-a.

Čak i kada se koristi električna energija, koja uglavnom dolazi iz uglja, pa čak i kada se uzme u obzir stvaranje baterije, EV imaju znatno manji uticaj na životnu sredinu od tradicionalnih automobila na benzin.