Da li planeta može da priušti “ludilo” za Crni petak? Više od trećine Britanaca planiralo da kupi novi telefon
Više od trećine odraslih Britanaca planiralo je da kupi novi pametni telefon na godišnjoj rasprodaji, na tzv. Crni petak.
Pritisak prodavaca, uticajnih ljudi i kolega, zajedno sa strahom od propuštanja dobrog posla, pojačavaju želju za najčešće nepotrebnim stvarima.
Pored opterećenja novčanika, ovo „ludilo o nadogradnji“ ima ozbiljan uticaj na životnu sredinu.
– Prodaja i kupovina više stvari nije put do srećnijih života na zdravijoj planeti – kaže Alistair Currie, šef kampanja i komunikacija u Population Matters.
– Moramo da preispitamo svoje kupovne navike i da se zapitamo ne samo da li to možemo da priuštimo, već da li planeta to može da priušti?
Recimo, ako bi 53 odsto svih 18-24-godišnjaka u Velikoj Britaniji kupilo novi iPhone 15, to bi proizvelo 156 miliona kg emisije ugljenika – što je ekvivalent vožnje od 1,8 biliona milja u prosečnom automobilu na benzin, prema Population Matters.