Da li je energetska tranzicija rezervisana samo za bogate?
“To što se kreatori politika klade na električna vozila za smanjenje emisije štetnih gasova znači da je prelazak na zeleni transport i dalje lakši za bogate”, rekao je lider industrije biogoriva Dejvid Karpintero.
Kako navodi, , većina potrošača i dalje favorizuje relativno jeftinija vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u odnosu na električne automobile.
Generalni direktor udruženja za trgovinu etanolom ePURE, rekao je da bi zakonodavci trebalo da razmotre koje od rešenja za smanjenje emisija je “društveno najinkluzivnije” prenosi euractiv.
– Ne možemo zaboraviti na onaj deo stanovništva koji ne može da priušti automobil od 60.000 evra zbog energetske tranzicije – rekao je Karpintero.
“Kupci novih automobila nastavljaju da biraju automobile na benzin što znači da moramo da defosiliziramo postojeće automobile. Kada je reč o trenutnoj defosilizaciji transporta, 90 odsto se radi zahvaljujući biogorivima. Obnovljiva električna energija je samo 1,3 odsto”, dodao j.
Pojašnjava da električna vozila na baterije nisu odgovor na mnoge potrebe.
– Sada vidimo potrošače koji ne žure da kupuju električna vozila na baterije. Uprkos podsticajima i subvencijama, ne vidimo brojke o prodaji električnih vozila. Evropska unija ne može sebi priuštiti energetsku tranziciju koja je samo za bogate – ističe.
Pristalice tranzicije na električna vozila tvrde da, iako su cene trenutno više od cena vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, cena električnih automobila će pasti kako se ponuda povećava i proizvođači preusmeravaju resurse i stručnost dalje od proizvodnje vozila na fosilna goriva.