Gugl prodaje podatke kompanijama koje grade solarne proizvode: Nada se da će u prvoj godini generisati 100 mil. $
Gugl planira da ponudi licenciranje skupova podataka grupama kompanija koje planiraju da koriste te podatke prilikom razvoja proizvoda baziranih na obnovljivoj energiji.
Ova inicijativa ima za cilj da podrži kompanije u izgradnji proizvoda koji doprinose održivosti, a sebi postavlja ambiciozan cilj da generiše prihod do 100 miliona dolara tokom prvog godišnjeg perioda.
Izveštaji sa CNBC-a otkrivaju da kompanija planira da ponudi pristup novim API-jima (aplikacionim programskim interfejsima) koji sadrže informacije o solarnoj energiji, energetskoj efikasnosti i kvalitetu vazduha.
Prema dostupnim materijalima, oni će omogućiti kompanijama da pristupe podacima koji se odnose na solarnu energiju i kvalitet vazduha.
Ovim potezom kompanija signalizira njihovu posvećenost podršci održivih inicijativa kroz povezivanje sa drugim kompanijama i omogućavanje deljenja važnih podataka za razvoj ekološki osvešćenih proizvoda.
Naime, program omogućava korisnicima da unesu svoju tačnu adresu i procene troškova koji se tiču solarnih rešenja, uključujući predviđene uštede na električnom računu i preporučenu veličinu solarne instalacije potrebne za njihovu situaciju.
Takođe, program pruža mogućnost 3D modeliranja krovova zgrada i okolnih drveća, koristeći podatke dobijene iz Gugl Maps servisa.
Kao deo planiranog lansiranja, kompanija planira da objavi i API za kvalitet vazduha koji će omogućiti kupcima da traže podatke kao što su zagađivači i zdravstvene preporuke za određene lokacije. Takođe će uključivati digitalne toplotne mape podataka i informacije o kvalitetu vazduha po satu, kao i istoriju kvaliteta vazduha do 30 dana.
Najnovija igra o prihodima dolazi u trenutku kada kompanija pokušava da unovči svoje proizvode sa mapama jer se suočava sa pritiskom da ostvari prihod usred šireg ekonomskog usporavanja. Iako se kompanija fokusira na to da postane efikasnija, ona takođe ulaže u novije tehnologije kao što su generativna veštačka inteligencija (AI) i održivost – tržište koje se nada da će iskoristiti sa Solar API-jem.
Kompanija trenutno licencira svoj API za mapiranje za navigaciju kompanijama poput Ubera, koji je rekao da je 2019. platio Guglu 58 miliona dolara za tri godine.