Robotaksiji: Tehnološki napredak, ili opasni eksperiment?

Foto: Shutterstock

U srcu San Franciska, kontroverza se zahuktava oko novih robotaksija koji kruže gradskim ulicama bez vozača za volanom.

Dok jedni slave koristi tehnološkog napretka, drugi smatraju da je grad upao u opasni eksperiment.

Ovaj sukob je doveo do fizičkih protesta, ozbiljnih diskusija i značajnih preokreta u regulaciji saobraćaja.

Nakon dugog i žučnog javnog raspravljanja, Komisija za javna preduzeća Kalifornije (CPUC) je 10. avgusta 2023. godine donekle proširila ovlašćenja za operaciju dvema taksi kompanijama, Waymo i Cruise.

Ova odluka omogućava ovim kompanijama da obavljaju svoje usluge 24 sata dnevno, suprotno ranijem ograničenju koje je dozvoljavalo takve vožnje samo noću.

Međutim, ova odluka je podelila stanovništvo.

Postavlja se pitanje da li su robotaksiji zaista bezbedni i da li se dovoljno uzimaju u obzir raznovrsni aspekti javnosti.

Kritičari ovog trenda ističu da tehnologija još uvek nije dokazala svoju pouzdanost.

Taksisti, radnici gradske čistoće i vatrogasna služba San Franciska su se žalili na česte kvarove ovih vozila koji su ometali normalno funkcionisanje grada.

Vozači usluga poput Uber-a i Lyft-a izražavaju strah da će se širenje robotaksi tehnologije odraziti na njihove prihode i egzistenciju.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Građani sa invaliditetom postavljaju pitanja kako će ovi taksiji osigurati pristupačnost za njih, dok drugi podržavaju tehnološki napredak, tvrdeći da se osećaju sigurnijim sa robotaksijima nego sa vozačima podložnim greškama.

Začuđujuće, podrška robotaksijima dolazi i od neočekivanih grupa.

Slepe osobe i biciklisti hvale njihovu sigurnost i doslednost u saobraćaju, ističući da su se osećali nelagodno, ili čak ugroženo u tradicionalnim taksijima.

Ovaj tehnološki konflikt takođe je doveo do ozbiljnih incidenata, uključujući nesreću jednog robotaksi vozila sa vatrogasnim vozilom, što je dovelo do zahteva za ograničenje broja vozila na putevima.

Sukob se produbljuje dok kompanije poput Waymo-a i Cruise-a tvrde da su njihovi robotaksiji sigurni, navodeći impresivan bezbednosni rekord u vožnjama bez incidenata sa pešacima. ili biciklistima.

Ipak, skeptici ističu da je tehnologija još uvek u fazi usavršavanja.

U ovom trenutku, gradski čelnici ostaju posvećeni dozvoljavanju operacija robotaksija.

Međutim, sve dublja polarizacija stanovništva i ozbiljni incidenti ukazuju na potrebu za temeljnom analizom i balansom između tehnološkog napretka i sigurnosti svih građana.

Kako se sukob nastavlja, ostaje da se vidi kako će se ova priča dalje razvijati i uticati na budućnost transporta u San Francisku.

kvarovi robotaksi San Francisko taksisti

Preporučeno

U Kazahstanu za dve nedelje uginulo 530 ugroženih vrsta foka

U Kazahstanu za dve nedelje uginulo 530 ugroženih vrsta foka

Nov. 08, 2024
Evropska klimatska agencija: Ova godina biti toplija od rekordne prošle

Evropska klimatska agencija: Ova godina biti toplija od rekordne prošle

Nov. 08, 2024
Uništenje amazonskih šuma na najnižem nivou u poslednjih devet godina

Uništenje amazonskih šuma na najnižem nivou u poslednjih devet godina

Nov. 07, 2024
Sve vidljiviji gubici u poljoprivredi usled KLIMATSKIH PROMENA

Sve vidljiviji gubici u poljoprivredi usled KLIMATSKIH PROMENA

Nov. 07, 2024
Proglašeno zaštićeno područje: Specijalni rezervat prirode Mojstirsko-Draške planine

Proglašeno zaštićeno područje: Specijalni rezervat prirode Mojstirsko-Draške planine

Nov. 07, 2024