Borba protiv plastičnog otpada: Starbucks unapređuje održivost kroz višekratne čaše
U partnerstvu sa kompanijom za višekratne šolje, Turn Systems, Starbucks je lansirao svoj najveći pilot projekat do sada u cilju smanjenja otpada od jednokratnih čaša.
Ovaj program je započeo u 12 prodavnica u Kaliforniji, tačnije u mestima Napa i Petaluma, i trajaće sve do 22. oktobra.
Ovim programom, kupci imaju mogućnost da donesu svoje sopstvene šolje. ili da pozajme višekratne polipropilenske čaše.
Takođe, za one koji žele da uživaju u piću unutar prodavnice, dostupne su keramičke, ili staklene višekratne čaše.
Za prikupljanje plastičnih čaša koje su pozajmljene, postavljeni su kontejneri unutar samih prodavnica.
Kupci koji vrate pozajmljene čaše imaju priliku da se registruju za osvajanje nagrada, ili povlastica.
Ovaj period testiranja omogući će partnerima da utvrde kako na najbolji način integrisati program višekratnih čaša u redovno poslovanje, kao i kako organizovati pranje čaša u većem obimu i podstaći kupce da se aktivno uključe u vraćanje predmeta.
Kako navodi Ryan Everton, CEO kompanije Turn Systems, tokom testiranja će se analizirati podaci o tome koliko često se čaše peru i koriste, kao i kako se uspešno podstiče vraćanje istih.
Starbucks je u aprilu objavio izveštaj o održivosti za fiskalnu 2022. godinu u kojem je istakao napredak ka smanjenju upotrebe nove plastike i činjenici da će sva plastična ambalaža postati višekratno upotrebljiva, reciklabilna, ili biorazgradiva do 2025. godine.
Kao deo ovog napora, lansirana je “održivija” topla čaša koja koristi manje papira i plastike.
Iako je Starbucks propustio svoje ciljeve za 2022. godinu u vezi udvostručenja upotrebe višekratnih čaša, delimično zbog pandemijskih poremećaja, očekuje se da će ovaj pilot projekat doprineti većoj upotrebi višekratnih rešenja.
Kako ističe Everton, višekratne polipropilenske čaše u ovom pilot projektu mogu se koristiti za topla i hladna pića i prosečno se koriste od 100 do 120 puta.
Tokom ovog testnog perioda analiziraće se različiti aspekti, uključujući i to da li se kupci vraćaju u različite prodavnice da bi vratili čaše i koliko čaša se vraća odjednom.
Ovi podaci pružiće vredne uvide u potrošačko ponašanje i omogućiti dalje prilagođavanje programa.
Ova inicijativa, osim što ima pozitivan uticaj na zaštitu životne sredine, takođe pomaže kompanijama da budu korak ispred budućeg zakonodavstva koje će verovatno zahtevati veću upotrebu višekratnih rešenja.
Dok se takvi zakoni već primenjuju u nekim zemljama poput Nemačke i Francuske, Starbucks i Turn Systems nastoje da se pravovremeno prilagode promenama i usvoje održive prakse.
U okviru ovog pilot projekta, koristiće se jednokratni poklopci na višekratnim čašama, ali se razmatra uvođenje višekratnih poklopaca u budućnosti.
Kroz ovaj pilot projekat, cilj je preći sa testiranja na trajni program višekratne upotrebe čaša.
Ovaj korak je deo sveobuhvatnih nastojanja da se smanji otpad od jednokratnih čaša i da se stvori održiviji model poslovanja.
Kako ističe Everton, ova inicijativa ne samo da doprinosi zaštiti životne sredine, već i pruža vrednost brendovima kroz angažman sa kupcima i povećanje prodaje.
Na kraju, Starbucks i Turn Systems nastavljaju da istražuju nove načine za unapređenje održivosti i smanjenje ekološkog otiska, a ovaj pilot projekat predstavlja važan korak ka postizanju tih ciljeva.