Smanjenje negativnih emisija i povećanje sigurnosti: Električni trotineti u Srbiji pod strogom kontrolom
U skladu sa sveprisutnom upotrebom električnih trotineta i njihovim potencijalnim uticajem na životnu sredinu, Srbija uvodi značajne izmene i dopune u Zakon o Bezbednosti Saobraćaja.
Ovo se ne samo da se tiče bezbednosti učesnika u saobraćaju, već i ekološki odgovornog korišćenja ovih modernih prevoznih sredstava.
Jedna od ključnih novina je zabrana vožnje električnih trotineta po trotoarima.
Ova mera ne samo da će povećati bezbednost pešaka, već će i smanjiti gužve i konflikte na pešačkim stazama.
Umesto toga, električni trotineti će biti usmereni na biciklističke staze i trake, ukoliko su dostupne, ili će koristiti put.
Ovo će omogućiti bolju regulaciju saobraćaja i olakšati praćenje brzine kretanja vozila.
Uz ove promene, Zakon takođe stavlja akcenat na ekološku održivost korišćenja električnih trotineta.
Njihova upotreba se promoviše kao alternativa vozilima sa motorima na unutrašnje sagorevanje, čime se smanjuje emisija štetnih gasova i doprinosi očuvanju vazduha koji dišemo.
Ograničenje brzine na 50 kilometara na sat dodatno podstiče ekološki odgovornu vožnju, smanjujući potrošnju energije i emisiju zagađujućih materija.
Kako bi se obezbedila bezbednost korisnika, predložene izmene uvode obavezu nošenja zaštitne opreme, uključujući biciklističke kacige i fluorescentne prsluke.
Ovo ne samo da štiti vozače trotineta, već dodatno doprinosi njihovoj vidljivosti u saobraćaju, čime se smanjuje rizik od saobraćajnih nesreća.
Sa okvirima za regulisanje električnih trotineta, očekuje se i veći broj operatera koji će ove uređaje iznajmljivati korisnicima.
Kako bi se podržao ovaj trend, stručnjaci sugerišu da bi gradovi trebalo da investiraju u infrastrukturu, poput biciklističkih staza i traka, što će doprineti promovisanju ekoloških i održivih oblika transporta.
Ove izmene ne samo da će doprineti bezbednosti u saobraćaju, već će i promovisati ekološki osvešćeno korišćenje prevoznih sredstava.
Kombinovanjem bezbednosnih mera i ekološke održivosti, Srbija se pridružuje mnogim evropskim zemljama koje već primenjuju slične pristupe kako bi gradovi postali sigurnija i zdravija mesta za sve učesnike u saobraćaju.