Parižani glasali za pretvaranje još 500 ulica u pešačke zone

Pariz će u narednih nekoliko godina 500 ulica pretvoriti u pešačke zone i zelene prostore, u okviru borbe francuske prestonice protiv klimatskih promena i zagađenja vazduha.
Taj predlog je podržala većina Parižana na referendumu u nedelju, trećem takvom izjašnjavanju građana o zelenim programima gradskih vlasti, koji su uključivali ograničavanje saobraćaja i povećanje biciklističke infrastrukture.
Na referendumu o ozelenjavanju 500 ulica prvi put mogli su da glasaju građani stariji od 16 godina.
“Ovo glasanje potvrđuje našu rešenost da nastavimo sa otvaranjem javnih prostora za pešake i da Pariz učinimo još zelenijim gradom”, izjavio je za AFP zamenik gradonačelnika Kristof Najdovski.
U svakom distriktu će između pet i osam ulica biti pretvoreno u pešačke zone, sa idejom da svaki građanin ima takvu ulicu na 300 metara od svoje kuće.
Implementacija će trajati tri ili četiri godine, a prosečni troškovi se procenjuju na oko 500.000 evra po ulici.
U Parizu je od 2020. godine 300 ulica ispred ili u blizini škola već zatvoreno za saobraćaj.
Predlog o novih 500 ulica podržalo je 66 odsto ljudi koji su glasali, mada je izlaznost bila samo četiri odsto, prenosi francuski portal Lokal, dodajući da je to najniža izlaznost u nizu glasanja na lokalnom nivou na koja je pozivala gradonačelnica Pariza An Idalgo kako bi dobila legitimitet za svoje zelene politike.
Od početka njenog prvog mandata 2014. u Parizu su povećane biciklističke i pešačke staze u nekim od glavnih saobraćajnica, a krajem prošle godine uvedena je zona ograničenog saobraćaja u centralnim arondismanima.
Parižani su na prethodnim referendumima, 2023. i 2024. godine, podržali predloge da se zabrani iznajmljivanje električnih skutera i da se utrostruči naplata parkinga za terenske automobile.
Preporučeno

U Beogradu počelo košenje travnatih površina u stambenim naseljima

Do 8. aprila gradovi i opštine kandiduju projekte za rešavanje divljih deponija

Od vetroelektrana na severnoj nemačkoj obali zatraženo da instaliraju radare

MOL gradi najveće baterijsko skladište u Mađarskoj: Kapacitet od 40 megavat-sati
