Kako je Holandija postala raj za bicikliste?
Stanite bilo gde u Holandiji i biciklisti će proći pored vas, obavljajući sve vrste aktivnosti na dva točka.
Holanđani su biciklizam besprekorno integrisali u svakodnevni život, pokazujući prirodnu veštinu nalik na pčele u košnici.
Ipak, iza ovog napora leži veliki trud kako bi biciklizam bio dostupan, bezbedan i inkluzivan.
Holanđani veruju da je biciklizam za sve. Sa 64% populacije koja vozi bicikl bar jednom nedeljno, inicijative kao što je program “Doortrappen” pomažu starijima da bezbedno nastave sa vožnjom, koristeći alate poput ogledala za bolju vidljivost i niže sedište.
Migranti imaju koristi od klinike “Make Way For Bikes”, koja nudi časove za sticanje samopouzdanja i nezavisnosti.
Holandija ima preko 37,000 km posvećenih biciklističkih staza i nastavlja da inovira.
Utreht je transformisao autoput sa 11 traka u gradski kanal Catharijnesingel i preuredio puteve poput Cartesiusweg-a kako bi prioritet dali biciklistima.
Intermodalnost poboljšava biciklističko iskustvo, sa objektima poput skladišta za bicikle na stanici Utrecht Centraal koje može primiti 180 bicikala po minutu, podstičući kombinovane biciklističko-vozne rute.
Holanđani su izvrsni u popravljanju i reciklaži bicikala. Opština Haga reciklira višak bicikala za decu, dok Fietshub Univerziteta u Utrehtu podučava veštine popravke.
Roetz-Bikes u Amsterdamu obnavlja polovne bicikle, čak kreirajući modularne “Life bikes” dizajnirane da traju ceo život.
Uprkos strahu da bi nova desničarska vlada mogla omesti akcije na polju klimatskih promena, lokalne vlasti uglavnom kontrolišu resurse vezane za biciklizam.
Holanđani nastavljaju da okreću pedale napretka, inspirišući svet svojom biciklističkom utopijom.