Evropske zemlje se upućuju ka zelenijem načinu putovanja na posao, sa sve više podsticaja za vožnju bicikla koji dobijaju na popularnosti širom kontinenta.
U Holandiji, gde duboko ukorenjena kultura biciklizma vlada, vlada nudi velikodušnu naknadu od €0,19 po kilometru, privlačeći putnike da se odreknu automobila za ekološki prihvatljivije bicikle.
Belgija sledi isti trend, sa sličnim programom koji nagrađuje bicikliste sa €0,24 po kilometru. Francuska je zabeležila porast aktivnih biciklista, zahvaljujući ograničenju nadoknade od €0,25 po kilometru.
Pristup Italije varira po regionima, gde je Firenca uvela obećavajući program koji nudi do €0,20 po kilometru, dok je Bari ograničen na €0,21.
U međuvremenu, u Luksemburgu i Velikoj Britaniji, poreske olakšice poboljšavaju ponudu za kupovinu bicikala, sa biciklistima u Luksemburgu koji uživaju u poreskoj olakšici od €300, a zaposleni u Velikoj Britaniji koristeći do 32% popusta na cenu bicikla.
Španija razmatra sličnu inicijativu, odražavajući sve veće prepoznavanje zdravstvenih benefita biciklizma i njegovu ulogu u smanjenju emisija ugljenika.
Sa sektorom transporta koji značajno doprinosi emisijama gasova sa efektom staklene bašte, ovi podsticaji ne samo da promovišu fizičku kondiciju već i doprinose čistijem, zdravijem okruženju.
Biciklisti ne samo da smanjuju svoj ugljenični otisak, već i smanjuju rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti za do 45%.
Dok se evropske vlade pripremaju da pedalaju ka održivoj budućnosti, biciklizam se pokazuje kao win-win rešenje za putnike i planetu podjednako.