Aviokompanije pružaju otpor predlogu EU da nadgleda kondenzacione tragove, navodeći nedovoljno naučno znanje o njihovom uticaju na klimu.
Međunarodna asocijacija za vazdušni saobraćaj (IATA) tvrdi da je prerano regulisati kondenzacione tragove zbog postojećih praznina u razumevanju njihovih efekata.
EU propisi predviđeni za januar 2025. godine naložili bi aviokompanijama da mere i prijavljuju emisije koje nisu CO2, uključujući kondenzacione tragove.
Ovi tragovi pare, formirani od kristala leda oko čestica ugljenika iz avionskih motora, povezani su sa poremećajem ravnoteže između dolazne solarne radijacije i emitovanog toplote, što potencijalno pogoršava klimatske promene.
Istraživanja sugerišu da kondenzacioni tragovi mogu činiti značajan deo zagrevanja koje uzrokuje avio-saobraćaj.
Iako postoje rešenja poput čistijih goriva i prilagođavanja letnih ruta, aviokompanije se zalažu za dublje naučno istraživanje pre donošenja propisa.
Direktor IATA-e, Vilijem Volš, ističe potrebu da se adrese neizvesnosti oko formiranja kondenzacionih tragova i njihovog uticaja na klimu kroz saradnju.
Ključ, kako tvrdi, leži u prevazilaženju naučnih praznina radi sprovođenja efikasnih mera bez neželjenih posledica.