Ekološki startapi se okreću toaletnom papiru: Transformacija tržišta kom su potrebne promene
Toaletni papir briše hiljade hektara kanadske šume svake godine, a potražnja za njim raste. Isto tako je i potražnja za održivijom alternativom, a konkurencija je u porastu.
Toaletni papir se najčešće pravi od drvene pulpe, koja se u SAD uglavnom dobija iz Kanade. Neki od najpopularnijih brendova toaletnog papira imaju ocenu F na održivosti od Nacionalnog saveta za odbranu resursa jer su skoro u potpunosti napravljeni od šumskih vlakana.
Startap pod nazivom Reel Paper, transformiše industriju koja je zrela za promene. Kompanija koristi bambus umesto drvene pulpe.
– To je jedna od najbrže rastućih biljaka na svetu. Kada ga isečete, on se regeneriše iz iste strukture korena, i možete da ga berete svake tri godine, tako da smo otkrili da je to najbolji održivi resurs za stvaranje visokokvalitetnih papirnih dobara – rekao je izvršni direktor Reel Paper-a David VanHimbergen za CNBC.
Potražnja potrošača za ekološki čistijim proizvodima brzo raste. Zbog toga su investitori više zainteresovani za neke od ovih startapova i njihovu potencijalnu isplatu.
Reel Paper trenutno isporučuje svoj bambus u SAD iz Kine, sagorevajući fosilna goriva u tom procesu, tako da kompanija kupuje karbonske kompenzacije. Van Himbergen kaže da se farme bambusa sada razvijaju iz degradiranih plantaža šećera u Centralnoj Americi.
Jedan od najvećih konkurenata održivom tržištu toalet papira je rastuće tržište bidea. Neki tvrde da bidei troše više vode, pa stoga mogu biti manje ekološki prihvatljivi u područjima pogođenim sušom. Ali toalet papir se takođe pravi od vode, mnogo više nego što se koristi u bideu. Čini se da je odgovor da ako živite u oblasti gde ima vode u izobilju, bide je najbolji. Ako živite u području pogođenom sušom, održiva toaletna maramica je bolja opcija.