Francuska najavljuje zabranu Shein reklama u okviru zakona o brzoj modi
Francuska je na ivici sprovođenja strožih mera protiv industrije brze mode, s’ ciljem zabrane reklama i uvođenja kazni za neodržive prakse u proizvodnji odeće.
Pod vođstvom poslanice An-Sesil Vilond i podržan od strane ministra za ekološki prelaz Kristofa Bešua, zakonodavstvo cilja na zaustavljanje ekološkog propadanja i društvenih posledica brze mode koja se zasniva na jeftinim proizvodima loše izrade.
Zakon ima za cilj podizanje svesti potrošača o ekološkom uticaju brze mode i promovisanje ponovne upotrebe i popravke odeće.
Predlaže kazne za proizvođače zasnovane na emisijama ugljenika i praksama održivosti, koje bi mogle dostići do 10 evra po proizvodu ili 50% od cene kupovine do 2030.
Pored toga, zakon predlaže zabranu reklamiranja brendova brze mode, usklađujući se sa zabranom reklamiranja fosilnih goriva.
Vođe industrije poput Pjera Talamona, predsednika Nacionalne federacije za odeću Francuske, podržavaju zakon, ističući destruktivni uticaj tehnika prekomerne proizvodnje na okolinu i zapošljavanje.
Dok je EU preduzela korake u rešavanju ekološkog uticaja brze mode, francuski zakon predstavlja odlučan napor da se suoči sa problemima industrije i pređe na održive prakse.
Kako rasprava bude napredovala u Odboru za održivi razvoj Francuske, ishod bi mogao predstavljati značajan korak u globalnoj borbi protiv štetnih efekata brze mode.