8 zemalja koje već rade na tome da smanje broj automobila
Koliko god pričali naglas da činimo sve što je u našoj moći da štitimo životnu sredinu, automobil koji vozimo će nam reći pravu istinu.
Stanovnici mnogih država zapeli su negde između toga da se steknu uslovi da svi voze “zelenija” kola, pre svega finansijski, i donošenja i sprovođenja zakona na svetskom nivou.
Pojedine zemlje EU su proteklih godina nudile subvencije za kupovinu novih automobila sa malim emisijama gasova, što je uticalo na prosečnu starost automobila u pojedinim zemljama.
Iako je ukupan broj automobila povećan u gotovo svim članicama EU tokom proteklih pet godina, automobili na alternativna goriva, kao što su hibirdna vozila, i dalje čine mali procenat.
Procenat novih automobila koja koriste alternatvina goriva, na primer, bio je najveći u Holandiji (14 odsto), Irskoj (12,6 odsto) i Poljskoj (11,7 odsto).
I dalje, autoindustrija se nada da će zakonodavna tela Evropske Unije ipak popustiti u svojoj odluci da od 2035. godine potpuno zabrane prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Međutim, čini se da EU ostaje nepokolebljiva u svom stavu da se prodaja vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. stavi van zakona i dozvoli prodaja automobila isključivo sa nultom emisijom.
ACEA, glavna grupa autoindustrije za lobiranje protiv zabrane SUS motora od 2035. godine izrazila je svoju zabrinutost prekratkim rokom za prelazak autoindustrije na električna vozila, obzirom na kompleksnost i brojne eksterne faktore kojima je izložena praktično industrijska revolucija u proizvodnji automobila.
Plan za eliminaciju CO2 iz automobila deo je plana Evropske Komisije koji se zove „Spremni za 55“, koji za cilj ima smanjenje emisije CO2 za 55% do 2030. u odnosu na 1990. godinu, i potpunu karbonsku neutralnost do 2050. godine.
Predviđanja kažu da će 2035. za proizvodnju automobila biti potrebno oko 1.600 GWh baterija, što je deset puta više nego što je potrebno danas, 2022. godine.
Šta rade lideri u ovom segmentu – teoriju pretvaraju u praksu.
Pojedini gradovi su već zabranili dizel automobile u užim gradskim jezgrima, a mnoge zemlje najavljuju da će to da učine na celoj svojoj teritoriji, u tome prednjači nekoliko zemalja koje već određenim merama smanjuju broj automobila na ulicama:
- Velika Britanija (planiraju zabranu do 2040)
- Francuska (2040)
- Nemačka (već zabranjuje starije dizelaše)
- Indija (2030)
- Norveška (2025)
- Kina (2030)
- Belgija (2030)
- Japan (2050)