Top 10 zemalja u kojima se najviše voze bicikli
Bicikli su uvedeni u 19. veku i od tada se koriste višestruko – za rekreaciju, rad, zabavu, sport, a zanimljivo je da danas u svetu postoji više od milijardu bicikala
Aktuelna statistika kaže da trenutno, širom planete, bicikala ima duplo više nego automobila, tačnije više od milijardu komada. Poslednjih godina, proizvodnja bicikala je porasla na više od 100 miliona godišnje (u poređenju sa 50 miliona automobila), i to, između ostalog, govori i o potrebi ljudi da se više okreću ekološkim rešenjima.
Ako uporedimo sa ekspanzijom električnih automobila, ipak treba istaći da je ključna razlika – osim logistike, parkiranja, održavanja i ostalog, sama cena vozila. Bicikl ostaje najpovoljnije prevozno sredstvo koje mnogim stanovnicima služi svakodnevno: bilo da odu na posao i vrate se kući, ili u rekreativne svrhe.
Štaviše, u jeku energetske krize, svetske vlade su čak apelovale na građane da više koriste bicikl, pre svega radi uštede resursa.
Dutch Cyclists Association je uradio opsežnu statistiku vezano za to gde se bicikli najviše koriste, a konkretno Holandija uzima 2,3% “kolača” ukupnog broja svih bicikala na svetu (milijardu komada). U proseku, to znači 1,3 bicikala po čoveku.
Krećemo, naravno, od Holandije koja je pobednik na ovoj listi: nacija od 16,652,800 ljudi ima tačno 16,500,000 bicikala. Sledi Danska, sa populacijom od 5,560,628 i 4,500,000 bicikala, a na trećem mestu je Nemačka koja broji čak 81,802,000 i gde se vozi 62,000,000 bicikala.
Dakle, jasno je da se ovde gleda prosek, odnosno koliko bicikala odgovara broju ljudi u zemlji, iako je evidentno da Nemačka, recimo, ima veći broj bicikala od Holandije.
Švedska, sa 9,418,732 građana ima 6,000,000 bicikala, i to je svrstava na 4. poziciju ove liste, a peto mesto zauzima Norveška: na 4,943,000 građana – beleži se 3,000,000 bicikala.
Ovde je zanimljivo i da prvih pet pozicija zauzimaju evropske zemlje, i to iz severnijeg dela kontinenta. Takođe, sve navedene države imaju jasan cilj da maksimalno do 2050. eliminišu CO2 uticaj, te da nuklearke postanu njihova prošlost.
Dalje se nižu Finska (5,380,200 ljudi naspram 3,250,000 bicikala), Japan (127,370,000 ljudi naspram 72,540,000 bicikala), Švajcarska (7,782,900 ljudi naspram 3,800,000 bicikala), Belgija (10,827,519 ljudi naspram 5,200,000 bicikala).
Na poslednjem 10. mestu je Kina, nacija koja broji više od milijardu lica, tačnije 1,342,700,000 njih, a gde se vozi otprilike 500,000,000 bicikala, ili 0.37 po osobi.