Anketa otkriva: Jedna trećina britanskih tinejdžera veruje da je klimatska kriza preterana

Uznemiravajući porast sadržaja koji negira klimatske promene na YouTube-u oblikuje stavove tinejdžera u Velikoj Britaniji, pokazuje istraživanje koje je naručio Centar za suzbijanje digitalnog mržnje (CCDH).
Skoro jedna trećina tinejdžera uzrasta od 13 do 17 godina izražava verovanje da su klimatske promene namerno preuveličane, prema anketi sprovedenoj od strane CCDH.
Najnoviji izveštaj CCDH-a ističe značajan pomak u narativima negiranja, fokusirajući se na sumnju u efikasnost rešenja za klimatske promene, dovodeći u pitanje pouzdanost klimatske nauke i pokreta, i umanjivanje štetnih uticaja globalnog zagrevanja.
Ovaj evoluirani narativ negiranja, koji čini 70% negiranja klimatskih promena na YouTube-u, stiče popularnost putem uticajnih ličnosti poput Džordana Pitersona, označavajući značajan porast u odnosu na 35% iz 2018. godine.
Iako je YouTube zabranio reklame i monetizaciju sadržaja koji negira klimatske promene 2021. godine, CCDH tvrdi da potencijalni godišnji prihod od kanala sa takvim sadržajem iznosi 13,4 miliona dolara.
Kritičari pozivaju Google, vlasnika YouTube-a, da preduzme odlučujuće korake i zaštiti mlade umove od uticaja dezinformacija.
S’ obzirom na to da je YouTube glavna platforma za tinejdžere, rastu zabrinutosti zbog dugotrajnih uticaja na njihovu percepciju klimatskih promena i hitnosti kolektivnog delovanja.
S obzirom na to da dezinformacije nastavljaju da se razvijaju, postaje imperativ za tehnološke gigante da usvoje strože mere kako bi sprečili širenje pogrešnih narativa i obezbedili odgovorniju upotrebu svojih platformi.
Preporučeno

Ministarka Pavkov za kineske medije: Srbija širi saradnju sa Kinom u oblasti zaštite životne sredine

Naučnici rade na metodi koja bi istovremeno rešila problem nuklearnog otpada i proizvodnje čiste energije

Rok za prijavu gradova na konkurs za unapređenje energetske efikasnosti 8. avgust

Naučnici nemaju dobre vesti: Turbulencije će biti sve češće i sve jače – evo zašto
