Zašto je onlajn kupovina gora od one u prodavnici? Jedan dan u godini stvori više zagađenosti od 365 zajedno
Kupovina na mreži može dovesti do većih emisija od kupovine u prodavnicama, zbog energije potrebne za rad skladišta i emisija iz kućne dostave.
Tokom prošlogodišnje nedelje Crnog petka, procenjeno je da je 1,2 miliona tona CO2 oslobođeno zbog kamiona koji su prevozili robu širom Evrope. To je 94% više od prosečne nedelje.
Nije samo povećan broj isporuka odgovoran za povećanje emisija, jer se mora uzeti u obzir ceo životni ciklus proizvoda. Ovo uključuje proizvodnju, pakovanje, otpremu, otpad i krajnju upotrebu proizvoda.
Otpad je veliki problem, posebno oko Crnog petka, jer veliki popusti i jeftini proizvodi ubeđuju ljude da kupuju predmete koji im nisu potrebni.
Prema Green Alliance-u, do 80% artikala kupljenih na Crni petak, uključujući i ambalažu u kojoj stignu, se baci nakon nekoliko upotreba, a neke se uopšte ne koriste. U SAD otpad se povećava za 25% između Crnog petka i Nove godine.
Dok većina ovog otpada potiče od ambalaže, deo je zbog neiskorišćenih predmeta koji su kupljeni zbog privlačnosti da se dobije dobar posao.
Mnogi proizvodi koji se ne bacaju često se vraćaju kompaniji, ali to ne znači da će biti ponovo stavljeni na prodaju, posebno ako su preduzeća rasterećena zaliha da bi napravila mesto za božićne artikle.
To onda dovodi do više otpada, jer ovi vraćeni proizvodi često završavaju na deponiji.