Kako da znate da (ne) odsedate u “održivom” hotelu? Ovo su cake
U današnje vreme opšta je pomama za tim ko će brže i bolje da ispuni “zelene ciljeve”, odnosno da uspešnije odgovori na norme održivosti i ekologije. Naravno, i same kompanije tu vide veliki benefit za svoju bolju promociju, pa i privlačenje klijenata.
Stoga i ne čudi što u poslednje vreme sve više hotela navodi da je “ekološki prihvatljivo”. Ali, da li je zaista tako?
Sonu Šivdasani, osnivač hotelskih brendova “Soneva” i “Six Senses”, kaže da, zapravo, postoji jedan brz i lagan test, ekološki prihvatljiv, kojim se utvrđuje da li hoteli ispunjavaju tražene norme.
Flaširana voda
Ako je ima u hotelu u kom odsedate, onda taj hotel – prema rečima Sonua Šivdasanija – nije održiv. Naime, eko hoteli u svojoj ponudi ne bi trebalo da imaju flaširanu, brendiranu vodu bilo koje vrste, rekao je on za CNBC Travel.
“Kada imate neverovatne mogućnosti za filtriranje vode, a voda iz česme je prilično čista u većini zemalja na svetu, nema potrebe da imate bilo kakvu brendiranu vodu u sobama”, rekao je on i dodao da ovo ne samo da smanjuje otpad koji prave flaše za jednokratnu upotrebu, već je i zdravije.
Uz to, prečišćavanje vode iz česme je za hotele i jeftinija opcija.
Plastična kozmetička pakovanja
Druga stavka koju Šivdasani navodi kao veliko “ne”, ako želite da promovišete održivi hotel, jeste primena toaletnih potrepština poput gela za tuširanje, sapuna za ruke ili šampona – u plastičnim ambalažama.
“Takve proizvode treba kupovati u velikim ambalažama, a zatim ih stavljati u keramičke boce. To je zaista minimum koji možemo da uradimo”, rekao je Šivdasani, stručnjak koji je, inače, prodao “Six Senses” pre 11 godina.
Održivo poslovanje nije skuplje
“Ekologija je ekonomija”, kaže Šivdasani za CNBC Travel.
“Oslanjajući se više na solarnu energiju, nego na dizel gorivo, odmarališta Soneva će dugoročno uštedeti novac. Naši bankari nas veoma podržavaju u tome. Investicija se vraća za oko četiri i po godine”, kaže on.
Pravljenjem drvenog uglja, koristeći pale grane, Šivdasani procenjuje da njegova kompanija uštedi 20.000-30.000 dolara godišnje. Pored toga, bašte oko hotela isporučuju oko 10.000 dolara vrednog povrća za odmarališta.