Zaštita životne sredine na točkovima: Brza tranzicija ka električnoj mobilnosti
U prelomnom istraživanju, istraživači iz Nacionalnog laboratorije za obnovljivu energiju američkog Ministarstva energetike otkrili su plan za smanjenje emisija gasova staklene bašte iz saobraćaja za impresivnih 80% ili više do 2050.
Ključni faktor ovog ambicioznog cilja leži u brzom usvajanju električnih vozila bez emisija (ZEV), prema studiji objavljenoj u časopisu Nature Communications.
Sprovodeći preko 2.000 simulacija koristeći model Putanje opcija za energetiku i mobilnost (TEMPO), istraživači su istraživali različite scenarije duboke dekarbonizacije.
Njihovi rezultati naglašavaju ključnu ulogu ZEV-ova u kombinaciji sa simultanim prelaskom na čistu električnu mrežu.
Iako priznaju kompleksnost izazova, istraživači ističu eliminaciju emisija iz auspuha kao značajan doprinos.
Kris Hene, vodeći autor i istraživač za sisteme mobilnosti u NREL-u, izrazio je optimizam u vezi potencijalnog uticaja ZEV-ova, izjavljujući – Postoji veliko saglasje oko toga šta treba da se dogodi da bi se smanjile emisije gasova staklene bašte iz saobraćaja, posebno kada je reč o elektrifikaciji –
Međutim, studija takođe ističe potrebu za holističkim pristupom, naglašavajući da nijedna pojedina tehnologija, politika, ili promena ponašanja ne može sama postići željene rezultate.
Studija istražuje 50 detaljnih scenarija dekarbonizacije, ističući važnost upravljanja rastom potražnje za putovanjima radi smanjenja potrebne količine čiste električne energije.
Istraživači identifikuju usvajanje ZEV-a kao najdinamičniju promenljivu u smanjenju ukupnih emisija iz saobraćaja.
Maksimalni potencijal za dekarbonizaciju u simuliranim scenarijima ukazuje na impresivno smanjenje emisija gasova staklene bašte do 2050. godine, što je ekvivalentno smanjenju od 85% u odnosu na referentnu godinu 2005.
Mateo Muratori, rukovodilac grupe za analizu tranzicije energetike u saobraćaju, ističe nedavni napredak tehnologije i hitnu potrebu za rešavanjem problema klimatskih promena i kvaliteta vazduha kao pokretače čistih rešenja u saobraćaju.
Studija poziva na kombinaciju strategija, uključujući promene politike, tehnološke inovacije i promene u ponašanju kako bi se postigla održiva budućnost putovanja putnika i tereta.
S’ obzirom na to da saobraćaj čini oko četvrtinu emisija gasova staklene bašte u Sjedinjenim Američkim Državama, nalazi studije su ključni za oblikovanje budućnosti održive mobilnosti.
Dok se svet bori sa klimatskom krizom, istraživači tvrde da prelazak celokupnog sektora saobraćaja ka održivosti nije samo ostvariv cilj, već i vrhunski prioritet na globalnom nivou.