Kineska e-vozila polako, ali sigurno dominiraju evropskim tržištem
Kineski električni automobili uspešno osvajaju evropsko tržište, a potrošači u EU ne dele zabrinutost Brisela koji je nedavno pokrenuo istragu zbog kineskih državnih subvencija za ovu granu industrije.
Evropa je posebno zanimljiva kineskim proizvođačima električnih vozila (EV) zbog niskih uvoznih carina od 10 odsto, dok u SAD one iznose 27,5 odsto, rekao je nezavisni analitičar Matijas Šmit, prenosi AP.
Pored toga, u Evropi je drugo najveće svetsko tržište baterija za EV, posle Kine.
Kupci automobila u Evropi, koji vode računa o klimi i koji se bore sa povećanim troškovima života, oduševljeni su time kako su kineska električna vozila pristupačna i istovremeno elegantno dizajnirana. Oni, dodaje se, ne haju za geopolitiku, a nisu zabrinuti ni zbog pretnje za lokalnu auto-industriju.
– Evropo, žao mi je. Kina ima bolju ponudu – izjavila je jedna zadovoljna vlasnica kineskog EV iz Kopenhagena.
Udeo kineskih proizvođača automobila na tržištu zapadne Evrope je samo tri odsto, ali oni imaju udeo od 8,4 odsto na tržištu EV, dodaje analitičar Šmit. Ovaj udeo je prošle godine iznosio 6,2 odsto, a 2019. godine je takoreći bio na nuli.
Kineske kompanije prodaju oko 9,2 miliona vozila godišnje na evropskom tržištu, ali velikom brzinom osvajaju manje tržište EV. Taj porast izaziva bojazan da li će evropska industrija automobila, koncentrisana pre svega u Nemačkoj i Francuskoj, ostati konkurentna prilikom prelaska sa fosilnih goriva na električnu energiju.