Švedska obalska straža angažovana zbog ozbiljnog curenja nafte na trajektu

Foto: Shutterstock

Švedska obalska straža intenzivno radi na čišćenju velike naftne mrlje koja je nastala nakon što je putnički trajekt “Marco Polo” iz kompanije TT-Line nasukan u nedelju ujutru.

Ova nesreća dovela je do ozbiljnog curenja dizel goriva u Baltičko more, a posledice naftnih mrlji po morski ekosistem i prirodnu sredinu mogu biti katastrofalne.

Trajekt “Marco Polo” obavlja redovne vožnje između luka Trelleborg i Karlshamn u Švedskoj.

Međutim, u nedelju ujutru, trajekt je neočekivano skrenuo sa svoje uobičajene rute i nasukao se južno od Karlshamna.

Ova promena kursa rezultirala je curenjem dizel goriva koje se širilo kilometrima po moru pre nego što je trajekt ostao zaglavljen.

Na licu mesta, obalska straža je pokrenula krivičnu istragu kako bi utvrdila uzroke nesreće i curenja goriva.

Preliminarna istraga otvorena je zbog mogućih kršenja pomorskih zakona, a istražitelji su angažovani kako bi se utvrdile okolnosti ovog incidenta.

Evakuacija putnika je sprovedena brzo i uspešno, sa svih 75 putnika bezbedno na suvom tlu. Međutim, ekološka katastrofa bila je neizbežna, jer je naftna mrlja brzo stigla do obale uveče istog dana.

Deo mrlje je čak stigao do kopna, zagađujući obalni pojas u opštini Sölvesborg.

Gusta magla u regionu otežavala je procenu obima naftnog curenja, ali koordinatori akcije čišćenja Erik Svensson izjavljuje da je trenutno poznato da se mrlja prostire na pet kilometara od obale.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Trenutno traje operacija čišćenja, a švedska Agencija za civilnu zaštitu će započeti proces dekontaminacije zagađenih područja.

Do sada je sakupljeno oko dva kubična metra nafte, ali tačna količina i obim zagađenja još uvek se procenjuju.

Švedske vlasti, zajedno sa kompanijom TT-Line, sada procenjuju štetu na trajektu “Marco Polo”.

Prema izveštajima, trup broda ima više rupa u prednjem i srednjem delu, kroz koje je prodrla voda.

Iako se obim štete još uvek ispituje, nema rizika da će brod potonuti, izjavio je Henrik Pahlm, šef pomorskog nadzora u švedskoj Agenciji za transport.

Naftne mrlje poput ove imaju ozbiljne posledice na morski život i prirodnu sredinu.

Životinje mogu pretrpeti povrede usled izlaganja nafti putem ingestije, udisanja i kontakta sa mrljom.

Osim toga, habitatni gubici mogu promeniti migracione obrasce i životne cikluse morskih organizama, a takođe mogu dovesti do erozije obala.

Ova nesreća podseća nas na važnost očuvanja naše prirodne sredine i strožeg nadzora nad pomorskim prevozom kako bismo sprečili ovakve katastrofe koje imaju dugoročne posledice na ekosistem i životnu sredinu.

Švedska obalska straža sada hitno radi na minimiziranju štete i čišćenju naftne mrlje, dok se istražitelji bave uzrocima ove nezgode.

Baltičko more dizel gorivo ekosistem nafta obalska straža Švedska trajekt

Preporučeno

Dejvid Stejnfort: Karakteristike pretnji od klimatskih promena nisu dovoljno prepoznate

Dejvid Stejnfort: Karakteristike pretnji od klimatskih promena nisu dovoljno prepoznate

Jul. 08, 2024
Predsednica EBRD u poseti Srbiji: Fokus na tranziciji zelene energije i održive infrastrukture

Predsednica EBRD u poseti Srbiji: Fokus na tranziciji zelene energije i održive infrastrukture

Jul. 08, 2024
Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Užareno leto: Jun 2024. najtopliji jun od početka merenja

Jul. 08, 2024
Srbija sa zalihama litijuma može biti ozbiljan igrač za ekološka vozila

Srbija sa zalihama litijuma može biti ozbiljan igrač za ekološka vozila

Jul. 08, 2024
Kina dobila najveću bazu za skladištenje tečnog prirodnog gasa

Kina dobila najveću bazu za skladištenje tečnog prirodnog gasa

Jul. 08, 2024